Anca Nastasi a realizat un material prin care sa le arate romanilor ca pot cumpara haine romanesti, la fel de frumoase ca cele ale brandurilor straine consacrate, sustinand economia romaneasca. Un reportaj despre creatorii romani care au fost nevoiti mai intai sa reuseasca in strainatate ca sa fie bagati in seama si aici, unde abia acum incep sa deschida magazine. 

Este deja o bogatie de branduri, nume, site-uri romanesti, iar industria creatorilor de moda a crescut in ultimii ani. Cei mai multi vand on-line, au site-uri pe care daca intri nici nu-ti dai seama ca sunt romani: sunt start-up-uri romanesti, carora in cativa ani li s-a triplat cifra de afaceri. Romanii cumpara anual haine de 2,5 miliarde de euro, iar 50% dintre cumparatori sunt dependenti de brand, de eticheta. Anual ajung la gunoi tone de haine, tricouri, de exemplu, fiindca nimeni nu le mai vrea, nici nevoiasii. Cumparam mult si prost, insa incepe sa se observe o schimbare de mentalitate la tot mai multi cumparatori romani: cumpara mai putin si mai calitativ, pentru a sustine economia romaneasca.

Daca cumperi o haina romaneasca, poti sa sustii locul de munca a 3 romani. La hainele sau pantofii romanesti, doar salariile muncitorilor din fabrica pot fi 70% din costul de productie, de aceea designerilor romani le este greu sa concureze cu brandurile straine, care externalizeaza productia in tari cu salarii cat mai mici. 

 “Sunt tineri, sunt romani si sfideaza concurenta! Generatia Y a designerilor romani ne da o lectie in afaceri. Duminica, la Romania, te iubesc! veti vedea oameni care au  pornit de la zero si construiesc branduri puternice, fara ajutor de la stat, bazate doar pe idei, talent si ambitie. Va introducem in culisele unui business in care concurenta cu marile companii globale e crunta. Ce sanse au creatorii romani pe piata romaneasca, dominata de importatori puternici si cumparatori dependenti de brandurile internationale? Vedeti duminica.”, a declarat Anca Nastasi. 

Se poate observa un boom al designerilor romani pe o piata plina de prejudecati. Telespectatorii ii vor cunoaste pe tinerii din spatele brand-urilor, care au studiat la UNART. au facut ucenicie si stagii la marii creatori de la Milano sau Paris sau fosti corporatisti care si-au descoperit o noua pasiune. De 3 ani incoace, toti sunt pe un trend crescator. Povestile lor vor fi prezentate pe larg duminica, la Romania, te iubesc!.

Tu cand ai spus ultima data "Romania, te iubesc"?