In perioada octombrie – decembrie 2015, grupul PROTV, parte a grupului CME (Central European Media Enterprises Ltd.) a inregistrat o cota medie de audienta de 23.7% pe durata intregii zile si 28.9% in prime time, pe segmentul publicului comercial, comparativ cu principalul competitor, care a obtinut 21.2% cota de piata pe durata intregii zile si 20.4% in prime time.

Rezultatele grupului PROTV in anul 2015

In 2015, grupul PROTV a obtinut un venit net de 157.6 milioane de dolari, reprezentand o crestere de 5.4% la rate constante ale cursului de schimb, fata de aceeasi perioada a anului 2014. OIBDA, profitul operational inainte de depreciere si amortizare, a crescut cu 10.5% la cursul de schimb efectiv si cu 31.9% la o rata constanta a cursului de schimb. Ratele constante ale cursului de schimb valutar, sau fluctuatia like-for-like, reflecta impactul aplicarii mediei cursului de schimb din perioada curenta asupra veniturilor si cheltuielilor din perioada anterioara.

La nivelul intregului an 2015, pe segmentul publicului comercial, cu varste cuprinse intre 18 si 49 de ani, grupul PRO TV a obtinut, pe parcursul intregii zile, o medie de 4.6 puncte de rating si 24.7% cota de piata, in timp ce principalul competitor a inregistrat 4.1 puncte de rating si 21.8% cota de piata. 

In prime time, grupul PROTV a obtinut in 2015, la nivelul publicului comercial, o medie de 11.8 puncte de rating si 31% cota de piata, in timp ce grupul media pozitionat pe locul doi a inregistrat 7.7 puncte de rating si 20.3% cota de piata. Astfel, diferenta fata de principalul competitor in 2015 este de 10.7 puncte procentuale, mai mare cu 8% fata de 2014, cand diferenta a fost de 9.9 puncte procentuale. 

In 2015, ne-am propus sa le oferim romanilor divertismentul, informatia si continutul pe care le asteptau. Fie ca vorbim de programe de stiri, emisiuni de divertisment, reality show-uri, filme de top, seriale internationale cu milioane de fani in intreaga lume sau seriale de fictiune special produse pentru romani, ne dorim, de fiecare data, sa le oferim telespectatorilor mixul potrivit de programe, fara a face rabat de la calitate.”, spune Aleksandras Cesnavicius, CEO PROTV.

In top 20* de programe difuzate de toate canalele TV din Romania in 2015, la nivelul publicului comercial, 18 sunt productii PRO TV, primele trei pozitii fiind ocupate de Romanii au talent (sezonul 5, cu o medie de 18.1 puncte de rating si 45.6% cota de piata), Sunt celebru, scoate-ma de aici! (medie de 14.9 puncte de rating si 30.7% cota de piata) si Las Fierbinti – sezonul 8 (cu o medie de 14 puncte de rating si 33.2% cota de piata).

Ne bucuram ca, si in 2015, grupul PRO TV a obtinut rezultate remarcabile la nivel de audienta, precum si o performanta financiara semnificativa in grupul CME. In 2016, avem incredere in puterea grupului nostru, in echipa noastra si, mai ales, in telespectatori, pe care ne propunem sa ii inspiram si sa le fim alaturi prin programele si informatiile pe care le oferim. De asemenea, anul acesta, ne propunem sa continuam in forta integrarea digital – on screen, oferind continut relevant, de calitate, tuturor celor care urmaresc programele noastre atat la televizor, cat si online.”, continua Aleksandras Cesnavicius, CEO PRO TV.

Despre PROTV

In Romania, din portofoliul grupului CME fac parte: PRO TV - liderul televiziunilor din Romania, Acasa, Acasa GOLD, Pro Cinema, Sport.ro, MTV Romania si PRO TV International.

Lansat in decembrie 1995, parte a grupului international de media CME, PRO TV este liderul televiziunilor din Romania. Cu un public tinta format din adulti cu varsta cuprinsa intre 18 si 49 ani din zone urbane, PRO TV ofera o grila diversa de programe, care include filme si seriale internationale de top, dar si o varietate de productii locale - stiri, show-uri de divertisment si programe de fictiune.

Increderea pe care romanii o acorda televiziunii PRO TV a fost reconfirmata in 2015 prin castigarea, pentru al 10-lea an consecutiv, a titlului de cel mai de incredere brand in categoria televiziuni oferit de Reader's Digest.

*Au fost incluse programele cu cel putin 5 editii

Sursa date: Kantar Media Romania