• PRO TV

Amalia Enache a condus 5500 de km intr-o vacanta maraton in care a vizitat 5 tari

Amalia Enache a avut parte de o vacanta desprinsa parca dintr-un film. 5 tari, nicio rezervare facuta in prealabil, 5500 de km facuti pe drumuri muntoase, non-turistice, departe de autostrazi, la volanul masinii sale in doua saptamani de vacanta-turneu

Amalia Enache a avut parte de o vacanta asa cum a visat, bogata in experiente, in care a cunoscut Balcanii si coasta Adriaticii ce ascund locuri ce concureaza, dupa parerea vedetei, cu Venezia, Asia, Caraibe sau Brazilia.
Prezentatoarea Stirilor Noptii de la Pro Tv a ajuns in Serbia, Muntenegru, Albania, Croatia si Bosnia Hertegovina si s-a oprit acolo unde a simtit ca locurile sunt atat de neasteptat de frumoase incat trebuia sa le descopere mai in profunzime.

“Asa s-a intamplat la lacul Skadar, dintre Muntenegru si Albania, care nu era in plan, dar unde am stat zile in sir pentru ca era absolut superb ce descopeream mereu in imprejurimi. O intindere de apa intre munti, 44 de kilometri pe 7, in care apar din cand in cand insule cu manastiri, fortificatii sau vechi inchisori, un lac cu golfuri, lagune si sate pescaresti ridicate din piatra.”, povesteste Amalia care aici s-a dus la pescuit la 5 dimineata alaturi de un pescar sarb cu origini muntenegrene pe care l-a intalnit intr-un sat ce parea o mini-Venetie. Pranzul l-a luat in casa de piatra a acestuia, veche de 200 de ani, iar bucatele au fost pregatite pe loc din captura de peste pe care au realizat-o peste zi.

Amalia a descoperit in aceasta vacanta peisaje atat de frumoase incat pot concura oricand in perceptia ei cu Asia:

“Mi-am umplut retina, mintea si sufletul de imagini si trairi exceptionale. M-a fascinat alaturarea stancilor cu verdeata, a muntilor inalti cu intinsul marii, defileele, casele, amestecul de oameni, culturi, totul a fost exact asa cum imi doresc eu sa fie o vacanta: bogata in experiente.”, povesteste vedeta Pro Tv.

Ghid pe unele drumuri din Albania i-a fost un pescarus care a insotit-o pe tot drumul pe care l-a facut la doar o intindere de mana de apa: “Am ajuns in Albania pe plaje intinse si aproape salbatice cu nisip alb care te duc cu gandul mai degraba la Caraibe sau Brazilia, am condus cu marea la o intindere de mana si cu un pescarus care imi era parca antemergator intr-un alai. Am fugit repede de statiunile lor populate si excesiv de galagioase, am vazut in altele imagini care m-au dus cu gandul fie la o Romanie de acum 30-40 de ani, fie la filmele lui Fellini, cu pontoane, decoruri si copii care faceau salturi in apa exact ca intr-o astfel de pelicula.”. Amalia a fost fascinata de o antica asezare greceasca din Albania, Apollonia, unde a ajuns exact pe inserat, dar si de paranoia care a facut ca la tot pasul in aceasta tara sa fie cazemate de aparare, de polarizarea sociala, de o Albanie moderna ca un mare santier de constructie sau de pasiunea lor pentru afisarea unei singure marci de masini de lux.

Belgrad si Sarajevo, capitala Bosniei, au cucerit-o pe Amalia in ciuda imaginii pe care si-o facuse despre ele din auzite sau din prejudecati: “Ma asteptam sa vad niste foste orase profund marcate estetic de epoca comunismului si apoi de cea a razboiului, si am gasit niste orase cu centre istorice cu nimic diferite de ale capitalelor din vest, pulsand de viata, orase amestecate cultural, istoric si religios. Sunt fermecata de diversitatea din Sarajevo, cu moschei si biserici la tot pasul, cu case printre strazi inguste pe dealuri sau cu bulevarde moderne, inconjurate de cladiri de sticla, gasesc ca Mostar din Bosnia e unul dintre cele mai frumoase orase pe care le-am vazut, am parcurs vechea cetate Dubrovnik din Croatia pe scuter, am respirat marea si muntele, nu ma mai satura de privit apusurile, am descoperit mereu decoruri de parca cineva imi punea in scena un film la tot pasul.”.

Cu o ploaie de senzatii si amintiri care o vor urmari toata viata, Amalia a uitat sa-si puna in bagajul de intoarcere si altadata nelipsitele suveniruri. Singurul lucru pe care si l-a adus acasa din aceasta vacanta-maraton a fost un covor de lana, lucrat manual, cumparat din Bosnia.