• PRO TV
  • Branduri care ar putea dispărea în 2018 și 2019. O celebră băutură și trei mașini celebre se află printre ele

Branduri care ar putea dispărea în 2018 și 2019. O celebră băutură și trei mașini celebre se află printre ele

Branduri care ar putea dispărea în 2018 și 2019. O celebră băutură și trei mașini celebre se află printre ele

În fiecare an, publicațiile economice internaționale – precum Forbes sau Wall Steeet - fac liste ale companiilor și brandurilor care vor dispărea în anul în anul imediat următor.

Metodologia predicţiilor pe care le fac anual aceste publicații se bazează pe o serie de indicatori foarte clari. Astfel, sunt luate în calcul scăderea vânzărilor şi pierderile financiare, insolvența companiei, scăderea cotei de piaţă, costurile care nu pot fi amortizate sau zvonuri/dezvăluiri (venite din partea fondatorilor) că ar putea ieşi de pe piaţă. De menționat că  prin ,,dispariție”, analiștii înțeleg atât falimentul, cât și, de exemplu, fuziunea a doua entități.

Iată câteva dintre brandurile care ar putea să dispară de pe piață anul viitor: 

Diet Pepsi

Gusturile în continuă schimbare ale consumatorilor, îngrijorările tot mai accentuate la nivel global în ceea ce privește obezitatea sau diabetul, cât și taxele mai mari, comparativ cu alți ani, sunt principalele motive pentru care cunoscutul brand a dispărut de pe rafturile multor magazine în ultimii ani. Trendul scăderii vânzărilor în industria băuturilor carbogazoase se menține și în acest an, dovadă că și compania Pepsi a raportat o scădere de 9.2% în volumul total de vânzări de anul trecut și de 4.3% în cazul produsului Diet Coke. Lucrurile au stat și mai rău pentru Pepsi și companiile de pe acest segment când Michelle Obama a finanțat o campanie prin care i-a încurajat pe copii să bea mai multă apă și mai puțină cola. De asemenea, în ultimii ani tot mai multe orașe au pus accize din ce în ce mai mari pe băuturile care conțin mult zahăr, tocmai pentru a descuraja publicul larg să le mai consume. Wall Street și Forbes scriu că Diet Pepsi e un sub-brand care va dispărea în 2019.

The Weinstein Company

The Weinstein Company, deținută de producătorul american Harvey Weinstein, a fost înființată în 2005 de Harvey și fratele său, Bob. Anul trecut, însă, producătorul a fost acuzat de peste o sută de femei de hărțuire sexuală, în urma apariţiei, la începutul lunii octombrie 2017, a unui articol în The New York Times în care erau oferite detalii cu privire la mai multe plângeri pe numele lui Weinstein. Acesta a negat acuzaţiile și nu e încă pus sub acuzare oficial, dar este subiectul mai multor anchete ale poliţiei americane. În urma acuzaţiilor care i-au fost aduse, în Statele Unite a fost iniţiată o adevărată mișcare online, sub hashtag-ul #MeToo. Milioane de femei au vorbit pe Facebook şi pe alte reţele sociale despre traumele pe care le-au suferit din cauza experienţelor de hărţuire sexuală sau abuz, moment în care capitalul de imagine al The Weinstein Company s-a prăbușit din nou. În acest moment compania deține drepturi de copyright pe o mulțime de pelicule cinematografice, pe care le poate vinde unor terțe părți, însă viitorul businessului e incert. În ultima vreme au existat speculații că există câțiva investitori care au avansat oferte financiare pentru a prelua businessul, însă nu a fost făcut încă niciun anunț official. CNN scrie astăzi că și rapperii Eminem și Jay-Z vor da în judecată compania pentru neplata unor drepturi de autor.

Infiniti QX70

Modelul Infiniti QX70 a fost pus în vânzare în 2003 și a întors capetele tuturor cu designul său îndrăzneț. Practic, QX70 a ,,inventat” sectorul crossover, un segment care a prins foarte bine în rândul consumatorilor. Potrivit datelor oficiale, publicate de Wall Street, vânzările la QX70 pe piața din Statele Unite au crescut cu 50.3% în prima jumătate a lui 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Deși oamenii continuă să cumpere acest model, pe piață au apărut noi modele, precum QX50 sau QX80, ale căror vânzări le-au întrecut pe cele ale Infiniti QX70 din aceeași perioadă care a fost luată în considerare pentru această comparație. Prin urmare, reprezentanții companiei au declarat că vor să se concentreze din ce în ce mai mult pe dezvoltarea acestor modele care au performat mai bine, însă criticii spun că decizia e una riscantă, de vreme ce QX70 rămâne, totuși, un model care s-a vândut foarte bine. 

Sears

Cândva unul dintre cei mai mari retaileri din Statele Unite, Sears a închis 530 de magazine din 2015 și până acum, în timp ce vânzările din ultimul trimestru au scăzut cu 17%, scrie CNN.

Sears nu a mai înregistrat profituri din anul 2010, înregistrâng constant pierderi, mai ales pe fondul creșterii popularității gigantului Amazon. Cumulat, în ultimii ani compania a pierdut cam 10 miliarde de dolari. Anul trecut, în martie, reprezentanții companiei au dat publicității un comunicat în care admiteau că au ,,dubii serioase” în privința șanselor sale de supraviețuire.

Kmart

Soarta Kmart e strâns legată de Sears Holdings, compania-părinte, care e controlată de magnatul Eddie Lampert, din postura de acționar majoritar și CEO. În ciuda eforturilor ocazionale ale lui Lampert de a resuscita compania prin infuzii de capital din partea unor diverși investitori, lucrurile nu par, însă, să fie prea roz. În prima jumătate a anului, profitul Sears Holdings a fost de 3.7 miliarde de dolari, în scădere față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit analiștilor financiari, citați de Wall Street, acesta va fi, în mod sigur, ultimul an pe care Kmart îl petrece ca brand independent. 

BlackBerry

BlackBerry deţinea în 2008 supremaţia pe piaţa mondială de smartphone-uri. Însă, o dată cu apariţia iPhone-ului lansat de Apple şi al Android-ului lansat de Google, cota de piaţă a celor de la BlackBerry a scăzut dramatic (sub 1%). Deşi au lansat o mulţime de modele noi, totuşi ele nu au avut succesul scontat și trendul negativ la nivel de profituri s-a menținut. BlackBerry a încercat și să externalizeze divizia de hardware către o companie specializată, ca să se poată concentra mai mult pe partea de software, însă toate aceste mișcări nu par a fi suficiente pentru a menţine compania viabilă pe cont propriu. Experţii financiari citați de Forbes estimează că BlackBerry ar putea fi cumpărat în curând de unul dintre ceilalţi giganţi de pe piaţă.

Harley Davidson


Un sondaj publicat de site-ul CNBC arată că generația Millennials nu e deloc interesată de a cumpăra sau de a deține o motocicletă. Pentru companiile care produc motocicleta vestea e deosebit de îngrijorătoare, având în vedere că generația Baby Boomers devine din ce în ce mai bătrână. Deși nu există date oficiale date publicității de Harley Davidson, experții de la Alliance Bernstein spun că vânzările companiei vor continua să scadă și vor rămâne într-un ,,teritoriu negativ” pentru cel puțin cinci ani. 

True Religion

Anul trecut, în iulie, True Religion a intrat în insolvență. A fost o mișcare anticipată de presa economică, în ciuda faptului că brandul și-a triplat câștigurile între 2007 și 2013, potrivit unei analize publicate în Los Angeles Times. Ulterior, însă, vânzările au început să scadă când shoppingul online a devenit din ce în ce mai popular. În prezent, mai mult de jumătate dintre magazinele True Religion au fost închise.

Fiat

Fiat e unul dintre cele șase branduri pe care Fiat Chrysler le vinde în Statele Unite. Deși brandul vinde foarte bine în Italia, țara de origine, cu un market share de aproape 20%, în Statele Unite au fost vândute doar 1.733 de automobile în lunile noiembrie și decembrie ale anului trecut, în scădere cu 28%, comparativ cu aceleași luni din 2016. Pe lângă scăderea dramatică a vânzărilor, modelul primește constant review-uri negative, inclusiv în topuri și cele mai cunoscute publicații auto, lucru care îi face pe analiștii financiari să anticipieze dispariția acestui sub-brand.

Payless Shoesource

Payless Shoesource e unul dintre cele mai cunoscute discount shoe store-uri din Statele Unite. Anul trecut a intrat în insolvență și până acum au fost închise aproximativ 673 de magazine, într-o tentativă a companiei de a se menține pe linia de plutire, scrie publicația USA Today. 

Analiștii financiari spun însă că aceste eforturi nu vor salva brandul, în condițiile în care principala problema e, de fapt, competiția acerbă din domeniu, dar și faptul că, în prezent, oamenii nu mai vor să meargă în magazine fizice, ci preferă să cumpere online. 

Rue 21

Celebrul lanț de magazine e încă profitabil, însă nu își poate plăti în acest moment toți furnizorii, potrivit USA Today. Compania a cerut intrarea în insolvență anul trecut, însă experții financiari cred că această mișcare nu va salva compania, pe termen lung. 

Volksvagen Touareg 

Volkswagen Touareg a debutat în 2004 și a câștigat premiul ,,SUV-ul anului”, oferit de cunoscuta publicație de profil Motor Trend Magazine. După mai bine de 10 ani de la acel moment, însă, Volskwagen spune că vrea să se concentreze pe dezvoltarea noilor modele precum Atlas SUV, pentru a pregăti o posibilă retragere de pe piață a Touareg-ului. Modelul costă aproximativ 50.000 de dolari și e destinat unui segment de piață premium, însă a devenit deja un model învechit. La nivel de cifre, VW a vândut doar în jur de 1.000 de unități pe lună începând cu decembrie 2012, iar vânzările au înregistrat scăderi în 9 din 12 luni pe an, comparativ cu anul trecut. 

Potrivit estimărilor Wall Street și Forbes, alte domenii în care se vor produce cele mai schimbări în 2019 sunt retail-ul (unde unele companii ar putea supravieţui doar dacă sunt vândute), industria broadband (care se află într-un dramatic proces de consolidare) şi telecomunicaţiile (unde se duce o bătălie constantă pentru creşterea cotei de piaţă).

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Articole știri

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni