Dormi ca sa iti mentii creierul tanar si sa pierzi in greutate!

Dormi ca sa iti mentii creierul tanar si sa pierzi in greutate!
Citeste mai mult despre: somn, creier, insomnie, memorie, oboseala,
Data publicarii: 06 Iulie 2011
Data actualizare: 06 Iulie 2011
Tuturor ne sunt familiare efectele neplacute ale lipsei de somn. Oboseala, incapacitatea de a ne concentra, neatentia sau iritabilitatea sunt doar cateva dintre semnele  vizibile ale unui program ineficient de odihna.

Multi dintre oameni chiar ar avea nevoie de mai mult somn. Acest lucru i-ar face sa se simta  mai bine  si sa fie mai competenti, si chiar i-ar putea ajuta sa piarda in greutate. Insa  v-ati  gandit  vreodata cat inseamna indeajuns de mult somn?  Care este echilibrul dintre prea mult si prea putin?

Care este numarul suficient de ore, aceasta este intrebarea cea mai frecventa? Se pare ca undeva intre 6 si 8 ore pe noapte sunt suficiente . Mai mult sau mai putin inseamna o dereglare ce nu ar face altceva decat sa cauzeze o stare de somnolenta continua  sau va determina imbatranirea prematura  a creierului.

Potrivit ultimelor studii, atat barbatii cat si femeile care dorm in medie 7 ore pe noapte arata mai bine decat a cei care dorm mai mult sau mai putin. Cercetatotorii au demonstrat ca este foarte importanta o rutina a somnului care sa dureze aproximativ 7 ore,  pentru a-ti ajuta creierul sa imbatraneasca mai greu si sa impiedice aparitia declinului cognitiv care are loc odata cu inaintarea in varsta.

Odata cu acest studiu s-a demonstrat ca oamenii care nu se incadreaza in numarul de ore precizat deja precizat isi pierd una dintre functiile  cerebrale, ceea ce se resimte ca o imbatranire prematura, de la 4 pana la 7 ani.

Oamenii  tind sa doarma mai mult odata cu inaintarea in varsta, astfel ca, pastrarea unui obicei de odihna de 7 ore previne pierderile de memorie care au loc odata cu imbatranirea.

Ati  putea fi surprinsi de afirmatia potrivit careia prea mult somn  va este daunator. Insa, nu ati fi singurii. Chiar si cercetatorii au fost mirati de acest rezultat. Totusi trebuie considerat somn doar perioada in care ne odihnim cu adevarat, nu doar statul in pat si zvarcolirea din cauza insomniei, sau odihna de dupa-amiaza.
Astfel, somnul s-a dovedit util atat frumusetii fizice cat si sanatatii psihice.
 




VIDEO PROTVPLUS.RO
STIRILEPROTV.RO
Mai mult pe STIRILEPROTV.RO
Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!