• PRO TV
  • Lectii de management de la „Michelangelo al erei digitale”. Dezvaluirile unui fost inginer care a lucrat pentru Jobs

Lectii de management de la „Michelangelo al erei digitale”. Dezvaluirile unui fost inginer care a lucrat pentru Jobs

Lectii de management de la „Michelangelo al erei digitale”. Dezvaluirile unui fost inginer care a lucrat pentru Jobs

Stralucirea Apple ar eclipsa orice start-up din domeniul IT, sustin angajatii corporatiei americane. Si asta deoarece Apple insasi a inceput ca un start-up care a devenit, treptat, un business urias, admirat de o lume intreaga. Secretul care a transformat o firma no name intr-un brand consta in concentrarea inginerilor si minimalizarea birocratiei interne. Nu in ultimul rand, respectul fata de angajati, sustine un fost inginer al Apple, Sachin Agarwal, intr-un interviu acordat Business Insider.

Geniul din mainile caruia Apple spera sa obtina miliarde de dolari. Este Comandor al Marii Britanii si ia lectii de la samurai   Agarwal si-a petrecut sase ani lucrand pentru cea mai admirata companie din lume. Astazi, lucreaza pentru Posterous, insa declara ca experienta pe care a trait-o alaturi de Steve Jobs i-a influentat cariera. Fostul angajat spune ca Jobs era un lider epic.  

Iata cateva ponturi pe care Sachin le-a dezvaluit din interiorul celei mai „fierbinti” companii la ora actuala.

1. O companie de IT ar trebui sa fie condusa de ingineri, nu de manageri  
Principala regula pe care fostul sef al Apple le-a „implementat-o” angajatilor sai a fost aceea ca o companie de tehnologie trebuie condusa de specialisti in domeniu si nu de manageri care nu cunosc pe deplin domeniul respectiv.

„Cele mai multe dintre proiectele de IT sunt manageriate de ingineri”, declara Agarwal anul trecut.   Cei mai multi manageri de la Apple sunt ingineri, „nu doar produse si experti in administrarea afacerilor”. Ei vad dintr-o alta perspectiva, inteleg tehnologia, lucru esential pentru buna desfasurare a proiectelor si pot comunica altfel cu echipele.  

2. Dezvolta relatii de respect intre manageri si angajati  
Intrucat cei mai multi manageri de la Apple au cunostinte solide de inginerie, „nu exista o divizie seprata de managerul de produse si programatori; asta produce respect intre oameni”, subliniaza Agarwal. „Managerul meu era un inginer care colabora cu Apple de zece ani de zile pana sa ajunga in pozitia de manager, lucru care m-a determinat sa imi doresc sa lucrez chiar mai mult, pentru a-l impresiona”, marturiseste Sachin.   Respectul reciproc in randul juniorilor, dar si oamenilor din top management reprezinta piesa cheie din puzzle-ul succesului Apple.  

3. Da-le angajatilor tai libertatea de a crea si imbunatati produse  
In cadrul corporatiei americane, daca un salariat foloseste un anume produs si-i gaseste eventuale erori ori lucruri ce-l deranjeaza in utilizarea lui, acesta are libertatea sa-i aduca schimbari, fara sa se confrunte cu birocratii interne, pentru a primi aprobari. Toate proiectele Apple sunt planificate pe termen lume, ceea ce le ofera angajatilor suficient timp pentru a depista erorile sau detaliile deranjante, dar chiar si asa, cele mai frecvente imbunatatiri vin tot din partea inginerilor, spune Agarwal.

4. Provoaca-ti angajatii sa creasca, stimuleaza-i sa devina mai buni in fiecare zi  
Sefii companiei de IT il provocau pe Agarwal, dandu-i taskuri din ce in ce mai grele, uneori chiar putin mai dificile decat capacitatea sa profesionala, dupa cum fostul inginer al lui Jobs marturiseste.

„Asta m-a ajutat sa invat”, afirma el. Astfel incat, la sase luni de cand a ajuns pe pozitia de manager, a primit proiecte importante pe care trebuia sa le duca la bun sfarsit.   Sefii de la Apple se pricep sa-si „creasca” angajatii, insarcinandu-i cu obiective vitale pentru a se dezvolta pe plan profesional.  

5. Deadline-urile sunt cruciale  
„Apple cerea deadline-uri absolute si niciodata n-am ratat vreunul”, precizeaza Agarwal despre exigentele producatorului de electronice.  

„Unul dintre lucrurile pe care le-am invatat in ceea ce priveste calitatea produselor, a fost ca nu creeze lucrurile care nu sunt demne de brandul Apple, chiar daca uneori asta inseamna sa renunti la anumite detalii.”  

„Mai ales cand vine vorba despre un startup, pare usor sa continui sa construiesti diverse lucruri, pe care in cele din urma nu mai ajungi sa le lansezi. Cel mai bine este sa te tii de deadline-uri, mereu”.

Intra pe www.incont.ro si citeste continuarea!

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Articole știri

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni