(P) Cafea la filtru vs cafea la ibric - care este mai benefică pentru sănătate?

(P) Cafea la filtru vs cafea la ibric - care este mai benefică pentru sănătate?
Data: 17 Septembrie 2019
Pentru multă lume, cafeaua de dimineaţă este un veritabil ritual. Obişnuinţa îi face pe mulţi să prefere prepararea cafelei la ibric, ca pe vremuri, mirosul din bucătărie devenind el însuşi parte a rutinei matinale. 

Un studiu recent al Consiliului olandez pentru sănătate (Health Council of the Netherlands – HCN) a analizat variantele de preparare a cafelei şi a scos la iveală faptul că boabele de cafea conţin hidrocarburi diterpene, substanţe ce influenţează valorile colesterolului din sânge. Atunci când prepari cafea la filtru, hârtia reţine aceste elemente, iar băutura rezultată rămâne mult mai curată decât aceeaşi cantitate pregătită în ibric. La fel de nociv este şi filtrul metalic, care nu reuşeşte să reţină substanţele periculoase. Zaţul rămas pe fundul ibricului şi al ceştii este un alt motiv pentru care cafeaua la filtru sau espressor este recomandată din punct de vedere al grijii pentru sănătate. Valorile acestui studiu sunt destul de mici, preocuparea cercetătorilor a fost doar o ierarhizare a celor mai sănătoase moduri de preparare a cafelei. Cu toate acestea, este dovedit faptul că ibricul pierde competiţia pentru sănătate cu filtrul de cafea şi aparatul espresso. În cele ce urmează îţi prezentăm câteva sfaturi pentru a avea parte de o cafea bună şi sănătoasă.

Renunţă la cafea după masa de prânz

După ora 2 după amiază ar trebui să renunţi la cafea. Altfel, rişti să ai un somn agitat, fapt ce favorizează apariţia sau agravarea multor boli.

Zahărul transformă cafeaua

Zahărul este ingredientul care poate transforma cafeaua din prieten în duşman al sănătăţii tale. Renunţă la a-l consuma, iar dacă nu suporţi cafeaua neagră, înlocuieşte-l cu substituţi de origine naturală, inofensivi, ca ştevia.

Alege produse de calitate

Calitatea cafelei variază în funcţie de producător, de zona de provenienţă, de condiţiile de depozitare şi transport. Dacă ţii la acest ritual zilnic, alocă mai mult timp documentării cu privire la originea cafelei pe care o bei. Alege produse organice de calitate dacă îţi doreşti să fii mai puţin expus.

Controlează cantitatea

Dacă o cafea pe zi poate fi chiar medicament în anumite condiţii, a doua, a treia sau a patra îţi pot provoca mari neplăceri. Reacţiile adverse ale oamenilor la excesul de cafeină sunt dintre cele mai diverse. În general, corpul îţi spune care este doza de cafea pe care o poate tolera, astfel încât momentele de odihnă să nu fie influenţate negativ şi să nu ai parte de agitaţie sau palpitaţii.

Foloseşte produse organice pentru preparatele speciale

Băuturile de sezon pe bază de cafea conţin în special frişcă sau lapte de vacă. Acestea, alăturate ingredientelor din boabele de cafea, pot avea efecte negative asupra sănătăţii tale. Înlocuieşte-le cu lapte de soia sau alt derivat vegan pentru a beneficia de consistenţa cremoasă şi de gustul deosebit în condiţii siguranţă. Pentru o bună sănătate, consumul de cafea trebuie să fie moderat şi ţinut sub control. Există anumite boli care limitează doza de cafeină zilnică, dar există şi anumite condiţii în care medicul recomandă o anumită cantitate de cafea pe zi. 

Foarte importantă din acest punct de vedere este comunicarea cu medicul personal şi ascultarea sfaturilor pe care le primeşti. În funcţie de existenţa sau nu a unor probleme de sănătate, cafeaua poate fi consumată într-o anumită cantitate şi în condiţii specifice, înainte sau după masă, dimineaţa sau la orele prânzului, etc. 

Calitatea cafelei, apa şi îndulcitorii pe care îi foloseşti la preparare, precum şi alimentele pe care le alături acestei băuturi sunt alţi factori care îţi pot influenţa sănătatea. În timp ce cafeaua neagră, simplă, are doar câteva calorii, pe măsură ce adaugi lapte, frişcă, zahăr sau arome, aceste valori cresc exponenţial şi odată cu ele creşte şi riscul unor afecţiuni cardiace. Consumată cu responsabilitate, în doze controlate şi la ore potrivite, cafeaua poate face parte din reţeta zilnică de succes.

 Sursă foto: Pixabay




Vezi episoade in intregime pe
STIRILEPROTV.RO
Mai mult pe STIRILEPROTV.RO