Bani pentru jurnalism: Cum ajung investițiile în publicitate să finanțeze fake news

Bani pentru jurnalism: Cum ajung investițiile în publicitate să finanțeze fake news
Autor: Alina Popa
Data publicarii: 09 Noiembrie 2021
Data actualizare: 09 Noiembrie 2021
Cum ajung investițiile în publicitate să finanțeze fake news, via clickbait și conținut “viral”? Cine și de ce ar trebui să susțină informarea corectă? Acestea sunt întrebările la care realizatorul EIDOS Talks Dragoș Stanca și invitații săi încearcă să găsească un răspuns.

Dilema principală pe care a încercat să o clarifice Dragoș Stanca, realizator al acestui episod, este: Cine trebuie să finanțeze, într-o societate democratică matură, jurnalismul care slujește interesului public?

La dezbaterea EIDOS Talks au participat, în studio, oameni care au avut un impact major în istoria industriei media din România. Printre ei se numără: Florin Alexandrescu - Chief Business Officer al PRO TV, Mihnea Vasiliu - CEO al Ringier România, Anca Ungureanu - Identity & Communication Director, First VP al UniCredit Bank Romania, Răzvan Ionescu - co-fondator și responsabil cu partea de business a produselor RECORDER, Elena Calistru - co-fondator și președinte al fundației Funky Citizens

Website-uri dominate de titlurile înșelătoare tip clickbait, cele care fac din fake news un nou „model de business” și așa-zisele site-uri de „știri” care conțin, de fapt, manipulări plătite din bugetele unor cercuri de interese politice ori de afaceri sunt, în acest moment al dezvoltării ecosistemului media, mai profitabile în comparație cu orice proiect online care relatează știri obiectiv, corect, echilibrat, scrie Upgrade100.

Real News vs. News Feed

O dată cu invenția “news feed-ului” și cu intrarea în scenă a algoritmilor proiectați de giganții globali big tech cu unicul scop de a ajunge la cât mai mulți oameni, cât mai des posibil, indiferent dacă informația prezentată este reală sau nu, lucrurile au cam scăpat de sub control, din punct de vedere etic:

Moderatorul ediției consideră însă că o bună parte din industria de publicitate – clienți mari și mici, agenții de media, comunicare și pr, experți în performance marketing și generare de trafic – adică investitorii în advertising par că n-au o problemă reală cu asta, câtă vreme obiectivele lor de business sunt atinse.

Urmărește mai jos episodul EIDOS Talks




VIDEO PROTVPLUS.RO
STIRILEPROTV.RO
Mai mult pe STIRILEPROTV.RO
Modifică setările cookies