(P) Poliția Română lansează campania de educație rutieră ce vizează viteza șI circulația pe autostrăzi

(P) Poliția Română lansează campania de educație rutieră ce vizează viteza șI circulația pe autostrăzi
Citeste mai mult despre: Politia Romana, campanie, educatie rutiera,
Data publicarii: 20 Iulie 2022
Data actualizare: 20 Iulie 2022
Campania națională de educație rutieră, având ca teme viteza și circulația pe autostrăzi, este cea de-a patra campanie din cadrul proiectului „Educație rutieră - Modelarea factorului uman prin responsabilizarea participanților la trafic pentru creșterea gradului de siguranță rutieră”, cod MySMIS: 125179. Proiectul a început la data 1 iulie 2020 și se va încheia pe 30 iunie 2023.

În ultimii 3 ani, la nivel național s-au produs 3.564 de accidente rutiere (grave) cauzate de viteză, soldate cu 1.038 de persoane decedate, 3.481 de persoane rănite grav și 2.225 rănite ușor.

Viteza a fost cauza de producere a 18% dintre accidentele rutiere grave, în ultimii 3 ani. Nerespectarea distanței de siguranță dintre vehicule este factorul care accelerează gravitatea accidentelor. Din datele statistice rezultă că 95% dintre accidentele rutiere sunt cauzate de erori umane și doar 5% au cauze tehnice.

Prima sub-temă a campaniei este viteza. Sub sloganul „1-2 sau 112? ÎNVAȚĂ DIN NOU SĂ NUMERI PÂNĂ LA 2”, materialele campaniei transmit un mesaj vital: regula celor 2 secunde poate salva vieți. În timpul condusului, la cel puțin 2 secunde trebuie să se afle mașina din fața ta. În acest fel, va exista suficient timp de reacție în cazul unei frânări bruște și se va putea opri în condiții de siguranță, evitând un accident. Pentru a pune în practică regula celor 2 secunde, sunt necesari 3 pași: 1) se urmărește un punct de reper fix – poate fi un indicator rutier, un stâlp sau o bornă kilometrică; 2) când mașina din față trece prin dreptul acestuia, se numără 2 secunde; 3) dacă au trecut 2 secunde și reperul a fost depășit, înseamnă că nu s-a respectat distanța de siguranță.

A doua sub-temă a campaniei se referă la circulația pe autostrăzi, mai precis la utilizarea responsabilă a benzii de urgență. Sub sloganul „BANDA DE URGENȚĂ: CALEA PENTRU A SALVA VIEȚI”, campania punctează cât de important este ca banda de urgență să fie lăsată liberă pentru cei care au cu adevărat nevoie de ea. O soluție pentru cei care utilizează greșit banda de urgență, pentru nevoi personale, este să-și imagineze că aceasta nu există și că pe ea circulă doar autovehiculele care trebuie să ajungă să salveze vieți: ambulanța, pompierii și mașinile de poliție.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de siguranță rutieră prin informarea și responsabilizarea oamenilor, indiferent de categoria de participanți la trafic din care fac parte, așa încât un număr cât mai mare din populația României să conștientizeze pericolele din trafic la care se expune dacă încalcă regulile de circulație.

Bugetul proiectului este de 31.405.057,97 lei (din care 20.063.345,59 lei - valoare asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională, reprezentând 85% din valoarea totală eligibilă aprobată, 3.540.590,41 lei - valoare asigurată din bugetul beneficiarului, reprezentând 15% din valoarea totală eligibilă aprobată și 7.801.121,97 lei - valoarea neeligibilă inclusiv TVA).

Mai multe informații puteți găsi pe adresa de website: www.politiaromana.ro.

Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin

Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020

Date contact:

Comisar - șef de poliție George Grigore - Manager de proiect

Telefon - 021.208.25.25




VIDEO PROTVPLUS.RO
STIRILEPROTV.RO
Mai mult pe STIRILEPROTV.RO
Modifică setările cookies