• PRO TV
  • INTERVIU Oana Popescu, CEO LaPrimulBebe: ”Am strâns până acum în campaniile noastre 1,7 milioane de euro”

INTERVIU Oana Popescu, CEO LaPrimulBebe: ”Am strâns până acum în campaniile noastre 1,7 milioane de euro”

INTERVIU Oana Popescu, CEO LaPrimulBebe: ”Am strâns până acum în campaniile noastre 1,7 milioane de euro”

Renovarea secției de pediatrie a spitalului municipal Moreni a fost primul proiect implementat integral de Asociația LaPrimulBebe și al 15-lea din seria proiectelor umanitare în care aceasta s-a implicat în ultimii ani. Oana Popescu, CEO LaPrimulBebe ne-a acordat un interviu în care a dezvăluit cum se pot face lucruri bune și pe timp de pandemie.

Cea mai recentă campanie umanitară LaPrimulBebe are ca rezultat renovarea Secției Pediatrie a spitalului din Moreni. Cum ați ajuns la acest caz, cum ați ales acest loc?

Totul a pornit de la emailul unui medic al spitalului din Moreni. Ne cerea ajutor în achiziționarea unui linoleum medical. Mesajul său ne-a impresionat și în aceeași săptămână eram deja la Moreni pentru a vedea secția. 

Atunci când alegem un proiect avem în vedere în primul rând impactul pe care acesta îl va avea în viața mamelor și a copiilor. În secția de pediatrie a spitalului de la Moreni sunt consultați și internați 4.000 de copii anual. Deci, în următorii 10 ani peste 40.000 de copii și părinții lor vor avea parte de condiții decente și respectuoase, cu ajutorul mamelor comunității LaPrimulBebe.

Un alt criteriu important este implicarea beneficiarilor proiectului. Căutăm oameni care să fie dornici să schimbe condițiile în care se află, să fie dispuși să se implice și să nu ne încurce în procesul de implementare a proiectului.

Cum a fost pentru voi gestionarea acestui proiect? Care au fost cele mai mari provocări?

Renovarea secției de pediatrie a spitalului municipal Moreni a fost primul proiect implementat integral de Asociația LaPrimulBebe și al 16-lea din seria proiectelor umanitare în care ne-am implicat în ultimii ani. Am finalizat lucrările în 10 luni, incluzând criza Covid care a făcut ca totul să fie mai complex și să dureze mai mult decât era planificat. 

Am ajuns să coordonăm o echipă de lucru foarte mare și am decis și să facem multe lucrări care nu erau în planul inițial, fiind conștiente de faptul că după ce terminăm noi lucrările sunt slabe șansele unei noi renovări. Ne-am dorit să nu facem lucrurile doar de suprafață. 

Ce a spus personalul medical atunci când ați terminat renovarea?

Reacția personalului a fost dincolo de cuvinte. Au fost foarte emoționați și au avut lacrimi de bucurie. Și-au amintit de vizita pe care Atena (n.r. Atena Boca este fondatoarea LaPrimulBebe) și cu mine le-am facut-o atunci când eram în procesul de selecție a proiectului și de cât de ireal le părea ca o comunitate de mame să poată face renovarea semnificativă de care secția avea nevoie. Iar când am terminat, văzând totul dus la bun sfârșit, au simțit bucurie și recunoștință.

În câte campanii umanitare v-ați implicat până acum?

Anul acesta organizăm cea de-a 16-a campanie umanitara LaPrimulBebe. Am strâns până acum în campaniile noastre 1,7 milioane de euro, bani cu care am cumpărat aparatură esențială pentru maternități cu grad mare de prematuritate din București și din țară, am dotat secția de terapie intensivă nou-născuți Marie Curie cu un sistem performant de supra-avertizare care scade mortalitatea semnificativ, am renovat secția de pediatrie Moreni, am reabilitat laboratorul de oncologie pediatrică Louis Țurcanu Timișoara, am amenajat un etaj în refugiul părinților cu copii bolnavi de cancer, ne-am implicat în lupta Covid19 sprijinind personalul medical din prima linie cu echipamente de protecție și pacienții cu ventilatoare, iar acum suntem în proces de renovare a secției de neo-natologie a spitalului județean Vâlcea.

Ce e cel mai greu când faceți o campanie umanitară? Să convingeți oamenii să se implice, să gestionați ulterior lucrurile? Unde simți că e cel mai greu?   

Întregul proces, de la selecția și verificarea proiectului, până la implementarea sa, este unul foarte complex. Dacă pe durata campaniei contribuie peste 10.000 de mame și la centralizare ne ajută peste 100 de voluntari, implementarea proiectului în sine se face numai de către cei câțiva oameni ai echipei și asta pe lângă activitățile curente, care țin de activitatea noastră. Ajungem să dedicăm de multe ori peste 1 an de muncă susținută pentru a implementa o campanie umanitară care în comunitatea online a durat numai 6 zile. 

Mamele se implică în campaniile noastre umanitare deoarece este un mod prin care ele simt să dea mai departe sprijinul gratuit pe care noi îl oferim în comunitatea LaPrimulBebe pe durata întregului an. Secretul campaniilor noastre nu stă atât de mult în sumele mari, ci în implicarea unui număr mare de mame, indiferent de sumă. Așa ajungem la rezultate precum renovarea secției de pediatrie de la Moreni, unde peste 10.000 de mame au făcut posibilă această transformare. Mă gândesc des ce putem face când vom fi umăr lângă umăr 20.000 sau 30.000 de mame sau chiar mai mult.

Cum ai descrie echipa LaPrimulBebe? Câți sunteti în ”celula” de bază a Asociației? 

Membrii comunității LaPrimulBebe ne numesc „echipa de furnicuțe”, pentru că lucrăm neobosit, aproape non-stop și, cu o mână de oameni, ajutăm mamele acestei țări în atât de multe moduri: de la sprijinul 24/24 pe care îl oferim tuturor celor peste 150.000 de membri ai comunităților noastre din 23 de județe și din diasporă, la campaniile umanitare marca LaPrimulBebe, la campanii de informare pentru ca mamele și problemele pe care acestea le au să nu mai fie ascunse sub un con de umbră, la sutele de evenimente educaționale offline în țară cu zeci de mii de părinți în săli, la evenimentele online și dezvoltarea de proiecte pentru mame, cum ar fi BebeBunVenit, un program video recent lansat cu tot ce are nevoie să știe o gravidă și o mamă în primul an după naștere. 

Echipa noastră este formată în prezent din 7 mame, fiecare având un rol esențial în dinamica echipei noastre și în rezultatele Asociației LaPrimulBebe. 

Aș descrie echipa noastră prin 3 cuvinte: suflet, implicare și dedicare.

Tu când ai intrat în această asociație? Cum ai ajuns să lucrezi pentru LaPrimulBebe?

Am intrat în LaPrimulBebe la începutul lui 2013, la scurt timp după ce am aflat că sunt însărcinată. Grupul de FB era recent creat de către Atena Boca, băiețelul ei având la momentul respectiv numai 3 luni. Pentru că așa îmi este firea și pentru că am simțit să ajut comunitatea din care făceam parte și care mi se părea extraordinar de utilă, deși nici măcar nu născusem încă, am început să organizez și să structurez lucruri în cadrul comunității pe măsură ce aceasta creștea. Când Atena a organizat primul eveniment informațional pentru mamele LaPrimulBebe, m-a invitat să fiu voluntar. Ne-a fost evident apoi că ne potrivim: ne ghidăm după același set de valori, simțim amândouă o chemare puternică pentru ceea ce facem pentru mame în LaPrimulBebe și avem puncte forte și experiențe profesionale anterioare complementare. 

În 2015 am început să coordonez activitatea operațională a Asociației LaPrimulBebe sub formă de voluntariat part-time, iar momentul în care m-am despărțit oficial de cariera de 10 ani în domeniul bancar și am îmbrățișat postul de CEO full-time a fost începutul anului 2017. Deși a fost o schimbare radicală de carieră, care venea la pachet multă incertitudine, am simțit cu toată ființa mea că am nevoie să fac asta, iar acum pot spune uitându-mă în spate că a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o vreodată.

Care e cel mai frumos lucru pe care l-ai învățat de când ești mamă, de la copilul tău?

Am învățat care sunt lucrurile cu adevărat importante în viață pentru mine. El m-a învățat să mă bucur mai mult de prezent, să accept și să prețuiesc vulnerabilitatea și să simt un fel de iubire cum nu mi-a mai fost dat să simt până când nu am devenit mamă.
 

Share în bucate îți arată cum să pregătești tiramisu cel mai bun și de ce acest desert e "dulcele iubirii"

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Articole știri

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni