• PRO TV
  • Cercetătorii au analizat dacă cei care poartă ochelari iau mai repede sau mai greu noul coronavirus! Rezultatele surprind

Cercetătorii au analizat dacă cei care poartă ochelari iau mai repede sau mai greu noul coronavirus! Rezultatele surprind

Cercetătorii au analizat dacă cei care poartă ochelari iau mai repede sau mai greu noul coronavirus! Rezultatele surprind

Care este asocierea dintre folosirea zilnică a ochelarilor și susceptibilitatea la COVID-19?

Într-un studiu clinic au fost înscriși toți pacienții internați cu COVID-19 în spitalul Suizhou Zengdu, Suizhou, China, un spital desemnat pentru tratamentul COVID-19 în zonă, în perioada 27 ianuarie - 13 martie 2020. Au fost înrolați în total 276 de pacienți cu COVID-19. 

În acest studiu, numărul pacienților internați cu COVID-19 care purtau ochelari mai mult de opt ore pe zi a fost mai mic decât numărul celor care nu purtau și s-a sugerat astfel că purtătorii de ochelari de vedere pot fi mai puțin sensibili la noul coronavirus.

Motivul principal pentru asta este considerat acela că, pentru răspândirea bolii, ochiul e considerat o cale importantă de infecție. S-a emis ipoteza conform căreia ochelarii de vedere împiedică sau descurajează purtătorii să își atingă ochii, evitând astfel transferul virusului de la mână la ochi. Studiile arată că oamenii care nu poartă ochelari își vor atinge involuntar ochii de aproximativ 10 ori pe oră, spre deosebire de purtători, mărind astfel riscul de îmbolnăvire. 

Studiul are anumite limitări, în condițiile în care a fost făcut într-un singur centru și pe un eșantion mic de oameni, dar întrebarea referitoare la potețialul pe care î au ochearii de a-i proteja pe purtătorii lor de noul coronavirus rămâne deschisă. 
 

PE PRO TV PLUS PUTEȚI VEDEA MOMENTE SPECIALE DIN FERMA - ORĂȘNEI VERSUS SĂTENI:



FOTO: SHUTTERSTOCK

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Articole știri

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni