Criza COVID-19. Ce măsuri au luat băncile din România în sprijinul clienților lor 

Criza COVID-19. Ce măsuri au luat băncile din România în sprijinul clienților lor
Autor: Dan L. Brumar
Data: 18 Martie 2020
Pandemia de coronavirus a paralizat activitatea companiilor, punând sub semnul întrebării veniturile salariaților. Criza COVID-19 lovește puternic și în angajații din România, aflați în situația de a nu-și mai putea achita ratele. Ce mișcări au făcut băncile interne.

Instituțiile bancare din România s-au adaptat situației existente pe piața muncii din România. Deja, 6.000 de angajați ai Ford Craiova au fost trimiși în șomaj tehnic până la 5 aprilie. Tot până la această dată, Dacia închide porțile fabricii de la Mioveni și trimite în șomaj 14.000 de angajați.

Deși creditarea persoanelor fizice este ca și blocată în lunile care urmează, băncile au venit cu un pachet de măsuri în sprijinul românilor care sunt afectați de suspendarea unor activități economice. 

  • ING Bank România a anunțat că oferă clienților persoane fizice posibilitatea să amâne două rate lunare. Totodată, liniile de credit ale companiilor din România vor fi prelungite cu 3 luni.
  • Banca Transilvania permite clienților persoane fizice să amâne până la 3 rate. Totodată, instituția bancară a anunțat extinderea perioadei de grație până în luna mai, în cazul cardurilor de credit.
  • Banca Transilvania reduce pentru 6 luni ratele companiilor aflate în dificultate. Reducerea ajunge până la 100% „acolo unde se justifică şi analizând impactul imediat şi pe termen mediu și documentaţia în baza căreia se vor aplică facilităţile pentru clienţi este minimală, tocmai pentru a evita birocraţia şi deplasările”, au anunțat reprezentanții băncii.
  • Banca Românească a instituit pentru clienții persoane fizice măsura de  suspendare temporară a plății ratelor datorate. Suspendarea e valabilă cel mult două luni.
  • CEC Bank a anunțat, încă de la începutul acestei săptămânii, suspendarea plății ratelor la toate creditele, timp de o lună, pentru toți clienții persoane fizice. Măsura se aplică automat tuturor clienților, pentru toate creditele: locuințe, consum sau pentru limite de credit prin carduri.
Mesajul lui Rareș Năstase: #StaiAcasă - Arată că îți pasă!


  • BCR poate acorda clienţilor o perioadă de graţie de trei luni la plata ratelor de credit, o reducere a ratei pe o perioadă limitată de timp sau extinderea perioadei de derulare a creditului. Facilitățile se acordă în funcţie de situaţia individuală, nu în masă, au anunțat în urmă cu câteva zile reprezentanții băncii.
  • Clienții BRD vor avea acces gratuit, timp de trei luni, la serviciile de Internet și Mobile Banking. Banca a eliminat toate costurile aferente tranzacțiilor realizate prin aceste instrumente. Gratuitatea este valabilă până pe 16 iunie 2020, cu posibilitatea de a fi prelungită.
  • Raiffeisen Bank și-a anunțat clienții persoane fizice care au credite în derulare că au posibilitatea de a opta pentru o pauză de până la 3 luni la plata ratelor. Opțiunea este prevăzută expres în contractele lor. Pentru clienții care nu au o astfel de opțiune, dar au dificultăți temporare la plata ratelor, angajații băncii vor găsi soluții individualizate. „Ambele categorii de clienți sunt rugate să sune la 0800.800.555 (de luni până vineri între orele 9.00-20.00)”, au anunțata reprezentanții băncii.
Fotografii: Agerpres/Getty Images
FULLSCREEN
Criza COVID-19. Ce măsuri au luat băncile din România în sprijinul clienților lor afectați de pandemie
  • /



VIDEO PROTVPLUS.RO


STIRILEPROTV.RO
Mai mult pe STIRILEPROTV.RO