(P) 10 moduri prin care măsori performanța angajaților

(P) 10 moduri prin care măsori performanța angajaților
Data publicarii: 16 Decembrie 2020
Data actualizare: 16 Decembrie 2020
Atunci când vorbim despre performanța angajaților, includem mai mulți factori care o influențează, aceasta fiind un ansamblu de competențe.

Performanța angajaților are un impact puternic asupra succesului unei companii. Totuși, măsurarea performanței nu este o procedură simplă și rapidă, ci, mai degrabă una continuă, lentă. Dacă vrei să afli cât de bine se descurcă angajații la muncă, ia în considerare mai multe aspecte: calitatea rezultatelor, abilitățile de comunicare, productivitatea și feedbackul clienților, partenerilor sau colegilor. Iată care sunt caracteristicile pe care trebuie să le evaluezi și care sunt modurile în care poți face acest lucru.

1. Productivitate

Productivitatea presupune ritmul de lucru al unui angajat. Cu alte cuvinte, trebuie să ai în vedere cât de mult produce și în cât timp. Spre exemplu, în cazul unei fabrici, trebuie să ții evidența numărului de unități produse, într-o anumită perioadă de timp. În cazul unui vânzător, poți aprecia productivitatea calculând numărul de produse vândute. Există programe speciale de tracking care te ajută în acest sens. Un program de salarizare poate avea o astfel de funcție, calculând automat salariul care îi revine angajatului, inclusiv din orele suplimentare.

2. Feedback

Feedbackul clienților, partenerilor și colegilor reprezintă, într-o anumită măsură,  „oglinda” performanței angajatului. Analizând feedbackul acestora, poți stabili cât de bine își face treaba un angajat. Spre exemplu, salariații care primesc reclamații pot avea probleme de comunicare cu unii clienții sau dificultăți de onorare a comenzilor.

3. Calitate

O altă caracteristică a performanței unui angajat este calitatea muncii acestuia. Acest aspect este important, mai ales, în joburile care implică vânzarea de servicii (cum ar fi la un salon de cosmetică), construcții, inginerie, fabricarea de produse sau creativitate (lucru manual). Analizează rezultatele fiecărui angajat, pentru a vedea dacă sunt conforme. Recenziile clienților pot fi, de asemenea, o metodă de a evalua calitatea.

4. Punctualitate 

Punctualitatea este un atribut esențial în orice companie. Evaluează capacitatea fiecărui angajat de a respecta deadline-urile. Însă, nu contează doar să își termine treaba la timp, întrucât acest lucru poate însemna muncă superficială. Este important să livreze, în același timp, un produs corect și conform. Un program de task management te poate ajuta pentru măsurarea punctualității.

5. Obiceiuri personale

Obiceiurile pe care le poți observa la angajat te ajută să îi evaluezi performanța. Spre exemplu, dacă își ia prea multe pauze pentru a ieși la fumat, pentru a sta pe telefon sau pentru a socializa cu alți colegi, poți deduce că acesta nu își atinge potențialul.

6. Erori

Un angajat a livrat prea multe produse greșite, într-un interval scurt de timp, sau uită, des, să factureze unele produse? O rată mare de erori indică o performanță scăzută. Totuși, acest lucru poate indica și că fluxul de lucru nu face față numărului mare de clienți, ceea ce înseamnă că ai nevoie de automatizarea unor operațiuni, pentru a anula eroarea umană.

7. Evoluție 

O metodă eficientă de a urmări evoluția unui angajat este compararea rezultatelor. Poți pune în oglindă rezultatele prezente cu altele mai vechi ale angajatului sau te poți folosi de un program de training. Oferă-le salariaților ore de training pentru anumite competențe. Vezi care sunt competențele de dinaintea trainingului și pe cele de după training, pentru a aprecia evoluția. 

8. Absenteism 

Un angajat care cere multe zile libere sau care își ia multe concedii medicale, fără a avea probleme serioase de sănătate, nu își respectă îndatoririle. Bineînțeles, acest lucru înseamnă o performanță scăzută. 

9. Comunicare

Evaluează abilitățile angajaților de a colabora între ei, de a găsi soluții împreună dar și de a comunica cu toți clienții. Un angajat cu bune abilități de comunicare este caracterizat de o performanță ridicată, deoarece, într-o companie de succes, trebuie să existe un schimb constant de informații. 

10. Creativitate

Angajatul are idei inovative, care ar putea îmbunătăți produsul finit? Are acesta soluții bune, în situații critice? În multe domenii, o minte creativă aduce multe beneficii pentru o afacere. Performanța ridicată poate însemna și că angajatul își asumă riscul de a veni cu noutăți, pentru a aduce plusvaloare. 

Așadar, există mai multe metode de a evalua performanța angajaților. Pentru companiile medii sau mari, se recomandă utilizarea instrumentelor digitale care facilitează această procedură de evaluare a performanței în muncă. 




VIDEO PROTVPLUS.RO
STIRILEPROTV.RO
Mai mult pe STIRILEPROTV.RO
Modifică setările cookies