(P) 3 lucruri pe care orice manager de restaurant ar trebui să le știe

(P) 3 lucruri pe care orice manager de restaurant ar trebui să le știe
Data: 09 Decembrie 2019
Fiind manager de restaurant, scopul tău principal este să menții angajații productivi și clienții mulțumiți!

Însă asta nu este întotdeauna ușor, mai ales că ai multe responsabilități și lista ta de sarcini pare să nu se mai termine. Iată trei lucruri pe care trebuie să le știi pentru a munci mai eficient!

1. Managementul bun înseamnă planificare

Managerii de succes știu programul și turele angajaților cu multe zile în avans. Învață-le și tu pentru a te asigura că fiecare persoană își știe rândul și nu vor apărea probleme. De asemenea, observă cu atenție interiorul și exteriorul restaurantului și notează lucrurile ce pot fi îmbunătățite. Chiar și o simplă curățare a echipamentelor frigorifice și a expresoarelor, în mod periodic, este o idee bună. Fiind atent la detalii, poți să obții mai mulți clienți și să lași acestora o impresie plăcută. Fă inventarierea produselor principale înainte de a-ți începe ziua. Poți să o faci chiar și cu o seară înainte, pentru a avea dimineața un plan clar de comandă a ingredientelor. 

Verifică permanent valoarea serviciilor și observă ceea ce își doresc clienții care vin frecvent! Odată ce știi cine sunt aceștia și care sunt cele mai comandate feluri de mâncare și băuturi, lucrurile vor deveni mai simple. Planificarea suplimentară necesită delegare! Deși te-ar putea tenta ideea de a face totul singur, această strategie duce la epuizare și scade performanța. De aceea, înmânează și altora o parte din sarcinile tale.

2. Angajații au nevoie de atenție în mod permanent

Arată-le angajaților că îi apreciezi și creează relații de prietenie cu aceștia. Un manager bun are o personalitate plăcută și inspiră încredere. Prin urmare, fii răbdător și înțelegător atunci când apar probleme în echipă și trebuie să intervii. Transmite-i fiecărei persoane atât slăbiciunile, cât și punctele forte, încurajează întrebările și oferă răspunsuri. Dă-le angajaților și ocazia de a participa la discuțiile legate de regulile restaurantului. Ține ședințe regulate pentru a găsi împreună modalități noi de îmbunătățire a fluxului de lucru și anunță-i despre schimbările din meniu sau program. Oferindu-le dreptul la opinie pentru implementarea anumitor decizii, te vei apropria mai mult de aceștia.

3.Contabilitatea poate face lucrurile dificile

Când afacerea se află la început de drum, vânzările, fluxul de numerar și alte aspecte ce țin de contabilitate nu reprezintă o problemă. Însă, odată ce ajungi la un alt nivel, vei avea nevoie de un sistem nou pentru a putea gestiona comenzile, plățile și promoțiile. Când acest lucru se întâmplă, investește într-un program de gestiune pentru restaurant, cum ar fi un sistem de tip POS (Point of Sale)! Acesta reprezintă aparatura și software-urile folosite de către comercianți pentru efectuarea plăților. Cu ajutorul lui, tranzacțiile se vor desfășura mai rapid și vei scurta timpul de așteptare al clienților. 

Totuși, ca să alegi un sistem eficient pentru un restaurant, trebuie ca acesta să ofere următoarele beneficii:

Rezistență și fiabilitate: Echipamentele fiscale din restaurant sunt folosite în condiții mai puțin favorabile și pot apărea urme de mâncare sau se pot scurge lichidele pe ele.

Macheta electronică a locației: Sistemul trebuie să poată stoca informații cu privire la amplasamentul meselor, deoarece acestea sunt utile pentru gestionarea și eliberarea notelor de plată și vor ușura munca chelnerilor.

Flexibilitate: Sistemul să fie configurat și adaptat la nevoile specifice ale restaurantului, fără a necesita adăugarea de module adiționale. Vrei să descarci gestiunea imediat după ce ai operat încasarea comenzilor sau la sfârșitul zilei? Un sistem flexibil poate fi configurat în funcție de ambele nevoi. Pentru confortul din punctele de plată, trebuie să poți adăuga și un afișaj pentru clienți, care să îi informeze corect cu privire la alimentele și băuturile achiziționate.

Acest tip de sistem este mai util decât casa de marcat și se poate folosi și pe post de cititor de card! Cu el poți crea un set de rapoarte predefinite, ce le vei accesa ca să asiguri adaptarea afacerii, în funcție de situație. Iar dacă întâmpini probleme, multe companii îți oferă asistență, în baza unui abonament lunar. Asigură-te doar că beneficiezi de niște servicii de mentenanță de calitate, precum cele de la freyapos.ro.

De ce este atât de dificil să conduci un restaurant

Managerul unui restaurant trebuie să poarte mai multe pălării în același timp! De aceea, e important să delegi o parte din activități și să acorzi atenție angajaților în mod constant, pentru a-i ajuta să evolueze. Pe lângă asta, înlocuiește casa de marcat cu un sistem POS deoarece peste o perioadă, contabilitatea va deveni un lucru dificil. Aplicând aceste sfaturi, îți vei face munca mai ușoară și vei putea să-ți scalezi afacerea într-un timp mai scurt.




VIDEO PROTVPLUS.RO


STIRILEPROTV.RO
Mai mult pe STIRILEPROTV.RO