(P) 6 beneficii ale antrenamentelor de box pentru amatori

(P) 6 beneficii ale antrenamentelor de box pentru amatori
Autor: Maria Rusu
Data: 15 Iulie 2020
Boxul este unul dintre sporturile care oferă o  gamă complexă de beneficii practicanților săi, indiferent că e vorba de profesioniști sau de amatori. Pe măsură ce oamenii au început să fie tot mai preocupați de un stil de viață sănătos, acest sport a atras tot mulți practicanți, preocupați nu neapărat de o carieră în ring, cât de îmbunătățirea formei fizice și psihice.

Efectele pozitive se fac simțite încă de la primele antrenamente, iar dacă și tu ești atras de ideea de a-ți pune în mâini mănuși de box, îți oferim câteva argumente pentru a te convinge.

Te ajută să slăbești rapid

Mulți dintre cei care vin la sălile de box sunt motivați în primul rând de kilogramele în plus, iar după câteva săptămâni își realizează că au făcut alegerea potrivită. Antrenamentele specifice presupun un efort de mare intensitate, datorită căruia organismul arde cel puțin 1.000 de calorii. E drept că același număr de calorii se ard și în timpul unei alergări mai lungi sau prin alt exercițiu de tip cardio, însă în cazul antrenamentului de box, arderea continuă și câteva ore după încheierea sesiunii. Acest lucru se datorează efortului intens depus de sportiv în timpul antrenamentului, astfel că un boxer amator va pierde mai rapid în greutate decât o persoană care practică alt sport.

Îți crește rezistența la efort

În timpul antrenamentelor, inima și plămânii unui boxer sunt solicitate la capacitate maximă datorită efortului intens. Mișcările specifice presupun contractarea simultană și în mod repetat a unui număr mare de mușchi, fapt ce forțează sistemul circulator și respirator să trimită mai mult oxigen în organism. La început antrenamentul poate fi epuizant, dar pe măsură ce inima și plămâni se adaptează, oboseala va dispărea, datorită adaptării organismului la efortul intens.

Te ajută să îți coordonezi mai bine mișcările

Atacurile și eschivele presupun mișcări rapide și bine controlate, iar această abilitate se dezvoltă în timpul antrenamentelor. Chiar dacă la început ți se pare că ai mobilitatea unui bolovan, aceasta se va îmbunătăți vizibil pe parcurs. Jocul de picioare și cel de brațe sunt elemente esențiale într-un meci de box, și prin exerciții regulate vei dezvolta o coordonare perfectă între membre și creier, care te va ajuta să-ți controlezi fiecare mișcare.

Îți întărește mușchii

Exercițiile specifice făcute la antrenament, la fel ca și mișcările din ring, solicită întreaga musculatură, aproape fiecare mușchi contractându-se în mod repetat. Cu timpul, mușchii se adaptează și se întăresc, deși masa musculară nu se dezvoltă foarte mult, ca în cazul culturiștilor. Fizicul unui boxer este tonifiat, cu o musculatură mică, dar puternică și foarte rezistentă la efort.

Totodată, mișcările rapide de rotație dezvoltă și musculatura core, fapt ce determină o îmbunătățire semnificativă a echilibrului.

Îți crește respectul de sine

Pe lângă beneficiile de ordin fizic enumerate până acum, boxul își pune amprenta și pe latura de dezvoltare personală. Odată inițiat în tainele acestui sport, vei deprinde tehnici de luptă și autoapărare, ceea ce îți va da un sentiment mai puternic de siguranță și îți va crește respectul de sine.

Te eliberează de stres

Ca orice activitate care presupune un efort intens și de lungă durată, un antrenament de box determină organismul să elibereze endorfine, care ajung în creier prin intermediul sângelui. Aceste substanțe au calitatea de-a îmbunătăți starea psihică, generând o stare de euforie și beatitudine în momentul în care ajung în creier. În acest mod, se elimină orice urmă de stres, iar oricât de epuizat fizic vei fi după un antrenament, starea ta psihică va fi una excelentă.

Prin urmare, sperăm că ți-am oferit suficiente argumente pentru a te convinge că boxul este un sport foarte potrivit pentru tine și nu va trece mult timp până când te vom vedea în ring.




VIDEO PROTVPLUS.RO


STIRILEPROTV.RO
Mai mult pe STIRILEPROTV.RO