• PRO TV
  • (P) Moduri interesante de promovare online pentru profesionişti

(P) Moduri interesante de promovare online pentru profesionişti

(P) Moduri interesante de promovare online pentru profesionişti

Sunt mai multe moduri prin care un instalator îşi poate promova serviciile în mediul online. 

Deşi sunt meseriaşi care consideră că nu au nevoie de o astfel de promovare, în realitate nimic nu se mai poate acum fără o prezenţă online solidă şi acesta este de altfel motivul pentru care ar trebui să vă ocupaţi de aceste aspecte cât mai mult. Vă prezentăm mai multe idei care au funcţionat pentru un număr foarte mare de clienţi.

Mesteri Locali – o platformă de prezentare pentru meseriaşi profesionişti

Cu ajutorul Mesteri Locali vă puteţi dezvolta cu uşurinţă prezenţa online. Aveţi posibilitatea de a vă promova local, ca electrician Bucuresti sau pentru orice alt oraş din ţară. Profilul public este cel care vă îmbunătăţeşte prezenţa online şi este optimizat pentru motoarele de căutare, astfel încât toţi clienţii să vă găsească mai uşor.

Puteţi de asemenea să vă configuraţi un filtru de căutări astfel încât să găsiţi mai uşor oportunităţile noi din zona în care vă aflaţi. Folosiţi indicativele de distanţă, oferte, numere de urgenţă şi alte astfel de criterii pentru a vă configura propria strategie. În felul acesta vă este mult mai uşor să obţineţi rezultatele dorite mai repede.

Trimiteţi gratuit oferte pentru instalaţii sanitare sau alte tipuri de servicii. Puteţi comunica în timp real cu clienţii şi astfel veţi elimina toate barierele comunicării şi timpul pierdut în apeluri, utilizând funcţiile de chat care sunt integrate în pagina de pe Mesteri Locali, astfel încât să comunicaţi optim cu clienţii. 

Iar dacă clienţii caută un meseriaş anume precum un instalator Bucuresti, aceştia vă vor putea găsi profilul şi chiar contacta direct în cel mai scurt timp, oferindu-vă oportunitatea de a vă dezvolta piaţa. 

Crearea unui blog

Fiecare afacere, indiferent în ce industrie se află, trebuie să aibă un blog pe site-ul său. Conținutul este regele în promovare, iar motoarele de căutare adoră conținutul. Construirea de conținut unic și captivant în jurul cuvintelor cheie vă ajută să atrageți atenția publicului.

Blogurile bine scrise generează o mulțime de acțiuni sociale, generează comentarii și primesc o mulțime de backlink-uri, ceea ce vă ajută să vă poziționați mai mult în motoarele de căutare de-a lungul timpului.

Apelând de exemplu la Mesteri Locali pentru o pagină de profesionist, aceste lucru nu mai este necesar pentru că blogul există deja şi este scris de specialişti în domeniu. Astfel nu va mai fi necesar să pierdeţi timp scriind articole şi vă puteţi concentra pe clienţi. 

Materiale video demonstrative

Videoclipurile despre reparaţii se găsesc pe internet și toată lumea le caută în continuare pe YouTube. Oricând, cineva are o urgență sanitară, apelează la YouTube pentru a găsi răspunsul. Instrucţiunile pas cu pas se pot dovedi extrem de utile pentru toţi clienţii.

Streaming video live

Pentru că tocmai am vorbit despre videoclipuri demonstrative și videoclipuri DIY, există un alt tip de implicare video pe care îl puteți folosi pentru a atrage publicul în timp real, și anume streamingul live. După lansarea Periscope, aplicația de streaming live Twitter, multe alte platforme de socializare și-au lansat propriile versiuni ale acesteia.

Transmiterea în direct este utilă, deoarece în timp ce vorbiți, publicul poate trimite reacții şi poate pune întrebări (sub formă de comentarii) la care puteți răspunde imediat.

Ca instalator, puteți transmite videoclipuri live cu privire la întrebări comune despre baterii de chiuvetă, sau moduri de a curăţa scurgerea şi instrumente necesare. Lista este desigur mult mai lungă şi puteţi prezenta totul despre munca pe care o prestaţi ca profesionist.

Implicarea comunității online

Interacțiunile online cu utilizatorii atrag mult trafic și sunt importante, deoarece oamenii au început să se facă parte dintr-o mulţime de comunităţi cu interese bine stabilite și grupuri de nișă pe social media.

Prezenţa pe forumuri şi în grupurile de pe social media este foarte importantă pentru orice electrician. Atunci când vedeţi că cineva caută spre exemplu electrician pentru montaj tablou electric, dacă aveţi acest serviciu pe listă tot ce trebuie să faceţi este să spuneţi că prestaţi astfel de servicii.

Construiţi-vă o bună reputaţie

Furnizarea unui serviciu bun și construirea unei bune reputații necesită ani de muncă grea. 92% dintre clienți citesc recenzii online și 94% dintre ei aleg companii cu  peste 4 stele. Asta înseamnă că, chiar dacă aveți un client supărat, contează ca recenziile pozitive să fie cu mult mai multe decât cele negative. După un proiect bine făcut este foarte important să solicitaţi clientului să lase o recenzie.  Recenziile pe care le aveţi apar în rezultatele căutării și afectează în mare măsură deciziile clienților în ceea ce privește alegerea unui serviciu.

Găsirea clienților pentru o afacere locală precum instalațiile sanitare poate fi o provocare, dar nu este deloc imposibilă! Acestea sunt doar câteva idei de marketing pentru un profesionist care vă pot ajuta să faceţi primii paşi în mediul online. Stabiliți o oră în fiecare săptămână, pentru a vă gestiona, urmări și menține strategiile și a le schimba pe baza succesului sau eșecului celor deja implementate, deoarece nu toate metodele funcţionează în fiecare locaţie şi cu toate serviciile.

Dacă v-ați întrebat vreodată cum să vă dezvoltați cel mai bine afacerea în domeniul construcții, răspunsul este simplu – cu ajutorul tehnicilor de marketing. Știați că spre exemplu cuvântul „instalator” este introdus într-o căutare online de aproape un sfert de milion de ori în fiecare lună? Asta echivalează cu trei milioane de căutări pentru un instalator în fiecare an. 

Prezenţa online joacă un rol crucial în obţinerea clienţilor de care aveţi nevoie pentru a continua să funcţionaţi. Acesta este de altfel şi motivul pentru care vă recomandăm să apelaţi la toate metodele anterior menţionate şi să combinaţi metodele de promovare pentru a obţine rezultatele pe care le doriţi de la prezenţa în mediul online.

Un meseriaş îşi va găsi cu siguranţă rapid locul în zona online pe nişă din care face parte şi în plus, se va diferenţia rapid de concurenţii săi datorită recenziilor clienţilor mulţumiţi.

Gallery

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Articole știri

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni