Keanu Reeves a reacționat după ce oamenii de știință au dat numele lui unui un grup de molecule antimicrobiene

Keanu Reeves este „letal” în seria „John Wick”, iar acum și în medicină. Actorul de 58 de ani a aflat că oamenii de știiță germani au descoperit un grup nou de compuși salvatori în bacteriile din genul Pseudomonas și i-au dat numele lui. Cum a reacționat starul de la Hollywood.

Bacteriile din genul Pseudomonas produc molecule antimicrobiene puternice, descoperite de cercetătorii de la Institutul Leibniz pentru Cercetarea Produselor Naturale și Biologia Infecțiilor din Jena, Germania. Noul grup de compuși, care are proprietăți antibacetriene și antimicotice, acționează eficient împotriva Botrytis cinerea, mucegaiul cenușiu al multor specii de plante.

Totodată, ingredientul activ inhibă și ciupercile care sunt periculoase pentru oameni, cum ar fi Candida albicans. Conform studiilor anterioare, este inofensiv pentru celulele vegetale și umane, scrie eurekalert.org.

Aceste molecule noi, care ar putea fi extrem de utile în prevenirea/tratarea infecțiilor micotice, au fost numite Keanumycins (keanumicine), după actorul de origine canadiană Keanu Reeves.

Actorul a aflat această știre de la fanii săi de pe Reddit, care i-au cerut o părere în legătură cu gestul cercetătorilor germani.

Bună, mulțumesc... ar fi trebuit să-l numească John Wick... dar e destul de mișto... și ireal pentru mine. Dar mulțumesc, oameni de știință! Succes și mulțumim că ne ajutați”, a comentat actorul pe platforma Reddit.

Noile molecule, care fac parte din clasa lipopeptidelor, sunt folosite ca antibiotice și pot avea proprietăți antifungice puternice.

Cercetătorii au descoperit că substanța a fost eficientă atât împotriva bolilor fungice ale plantelor, cât și împotriva ciupercilor patogene umane.

Cunoscut pentru interacțiunea cu fanii săi, pe rețelele sociale sau la televizor, Keanu Reeves a oferit un răspuns viral la întrebarea Ce se întâmplă după ce murim