• PRO TV
  • Nimeni nu ar fi crezut ca e posibil. Ce se intampla cu tine cand stai in intuneric

Nimeni nu ar fi crezut ca e posibil. Ce se intampla cu tine cand stai in intuneric

Nimeni nu ar fi crezut ca e posibil. Ce se intampla cu tine cand stai in intuneric

Persoanele care trebuie sa ia decizii dificile reusesc sa reflecteze cu o mai mare obiectivitate atunci cand analizeazadiverse aspecte pe intuneric, potrivit unui studiu realizat recent la Universitatea din Toronto.

Oamenii de stiinta canadieni spun ca stingerea luminilor reduce intensitatea emotionala, permitand oamenilor sa isi pastreze luciditatea atunci cand trebuie sa ia decizii dificile, informeaza dailymail.co.uk, citat de Mediafax.

Potrivit cercetatorilor de la University of Toronto Scarborough din Canada, atat emotiile pozitive, cat si cele negative sunt resimtite mult mai intens pe lumina.

Pentru a investiga acest fenomen, cei doi cercetatori au cerut participantilor sa acorde note pentru o varietate larga de teme, precum iuteala sosului pentru aripioare de pui, agresivitatea unor personaje fictive, gradul de atractivitate al unor persoane si gustul a doua bauturi fara alcool, servite in conditii diferite de luminozitate.

Autorii studiului au aflat astfel ca emotiile sunt mai intense pe lumina puternica - sosul are un gust mai iute, personajele sunt percepute ca fiind mai agresive, iar oamenii par mai atragatori.

Participantii au baut mai mult suc in zilele insorite si mai putin in cele noroase, potrivit acestui studiu ce a fost publicat in Journal of Consumer Psychology.

Profesorul Xu crede ca efectul pe care lumina stralucitoare il are asupra sistemului de emotii uman ar putea fi rezultatul faptului ca aceasta este perceputa ca o sursa de caldura, iar perceperea caldurii poate sa declanseze o serie de emotii.

"Lumina stralucitoare intensifica reactiile emotionale initiale pe care oamenii le au fata de diversi stimuli, inclusiv fata de produse si de persoane", a precizat aceeasi cercetatoare.

Cele mai multe dintre deciziile marunte din viata de zi cu zi sunt luate pe lumina, insa cercetatorii canadieni au descoperit ca reducerea intensitatii luminoase ii ajuta pe oameni sa ia decizii mai rationale si sa incheie mult mai usor sesiunile de negocieri.

"Vanzatorii ar putea sa ajusteze nivelul de luminozitate in magazinele cu amanuntul, in functie de natura produselor puse in vanzare. Daca vinzi produse expresive din punct de vedere emotional, precum flori sau inele de logodna, atunci ar avea sens ca magazinul sa fie cat mai luminat", spune Alison Jing Xu.

Ea crede ca acest efect isi atinge potentialul maxim in zilele insorite, in jurul pranzului, cand lumina soarelui este abundenta, dar si in regiunile geografice care au parte de mai multe zile insorite decat zile noroase.

Parteneri editoriali

Share

Videoclipuri cu știri

Citește și

Ultimele articole

Top citite

L-ai pierdut la TV

Articole știri

Episoade noi acum pe VOYO

7 zile înainte de TV • fără reclame • oricând

Top emisiuni