(P) Care sunt cele mai vândute tipuri de motociclete în România

(P) Care sunt cele mai vândute tipuri de motociclete în România
Data publicarii: 27 Aprilie 2020
Data actualizare: 27 Aprilie 2020
Spre deosebire de alte țări europene, numărul motocicletelor și mopedelor din România este foarte mic.

Per total, parcul auto de motociclete din țara noastră nu depășește 100.000 de unități, iar la nivel local se vând maxim câteva mii de exemplare pe an. Mai mult, cele mai căutate modele, noi și second hand, se încadrează în intervalul 1000-3000 de euro și puțini sunt cumpărătorii dispuși să investească mai mult de atât într-o motocicletă.

La nivel mondial pe de altă parte, industria motocicletelor este o industrie care valorează câteva sute de milioane de euro. În țări precum Thailanda, Vietnam, Indonezia, China sau India de exemplu, este mai puțin probabil să vezi pe stradă mașini decât vehicule cu două roți.

Acolo, străzile sunt înguste, iar numărul mare de locuitori împiedică circulația, motiv pentru care deplasarea cu mașina personală este practic imposibilă dacă vrei să ajungi rapid dintr-un loc în altul. De asemenea, și clima joacă un rol foarte important în predilecția către motociclete a șoferilor. În locuri cu umiditate atât de ridicată, este mai simplu să folosești o motocicletă, decât o mașină.

Pe de altă parte, în SUA, Australia, Europa și bineînțeles și România, majoritatea celor care își cumpără o motocicletă dețin deja un autoturism. Aceștia investesc într-un astfel de vehicul din pasiune pentru motoare și nu din strictă necesitate.

De ce avem mai puține motociclete în România decât există în Italia sau Spania?

Numărul relativ scăzut de motociclete și mopede din România nu se datorează lipsei de interes a românilor față de astfel de vehicule, ci a dificultăților pe care le implică mentenanța.

Din cauza climei temperat-continentale, sunt unii ani în care pe o perioadă mai mare de cinci luni îți este pur și simplu imposibil să te deplasezi cu motocicleta din cauza condițiilor drumului, dar și a temperaturilor scăzute.

De asemenea, o adevărată provocare pentru șoferii români de motociclete sunt și drumurile cu multe gropi de care nu ducem lipsă. Însă situația se ameliorează treptat și chiar dacă nu vedem încă la fel de multe motociclete ca peste hotare, parcul moto din România și-a dublat volumul comparativ cu ultimii 10 ani.

Care sunt mărcile de motociclete preferate de români?

Ca și autoturismele, o bună parte din motocicletele care aleargă pe străzile din România sunt vechi. Ele au trecut deja de prima tinerețe, dar lucrul cu care ne putem mândri însă, este faptul că avem de-a face cu branduri celebre, în special japoneze, recunoscute pentru fiabilitatea produselor lor.

Astfel, când auzim de departe sunetul unei motociclete, există mari șanse ca aceasta să fie Honda, Yamaha sau Suzuki, cele mai bine vândute motociclete din România.

Încă un lucru surprinzător pe care trebuie să-l menționăm legat de prețul motocicletelor din România este faptul că această categorie are parte de fluctuații masive de la anotimp la anotimp.

Față de perioada caldă a anului, în cea rece, numărul de motociclete vândute scade la mai puțin de jumătate, mai ales pe măsură ce temperaturile se apropie de zero.

Cât de profitabil este un service pentru motociclete?

Cu toate că numărul de vehicule pe două roți vândute în România este foarte mic, proprietarii de motociclete și mopede sunt un tip aparte de șoferi, mult mai grijulii și mai atenți cu bunurile lor decât proprietarii de autoturisme.

În țara noastră nu prea există șoferi de motociclete care să nu-și iubească cu adevărat vehiculul și din acest motiv nici service-urile pentru motociclete nu sunt deloc neglijate.

Pentru o afacere de succes în domeniul auto, în ceea ce privește oferirea de servicii clienților cu motociclete, este absolut necesar ca atelierul destinat unei astfel de categorii de consumatori să conțină cel puțin un elevator special pentru motociclete.

Acesta se poate cumpăra online de pe website-ul eqp.ro de la categoria elevatoare auto și odată achiziționat face diferența între serviciile oferite de amatori și cele puse la dispoziție de profesioniști.

Pentru un elevator de motociclete bun, trebuie să fii pregătit să scoți din buzunar o sumă de aproximativ 6000 de lei. Dar chiar dacă ți se pare costisitor, pentru beneficiile pe care le oferă, investiția într-un astfel de utilaj se amortizează rapid, fiind extrem de profitabilă.




VIDEO PROTVPLUS.RO
STIRILEPROTV.RO
Mai mult pe STIRILEPROTV.RO
Modifică setările cookies