Cercetătorul român Melvin Vopson susține că trăim într-o realitate simulată. „Întregul Univers ar putea fi doar o simulare”

Dezbaterea referitoare la posibilitatea ca omenirea să trăiască într-un Univers simulat nu este de dată recentă, însă profesorul român Melvin Vopson spune că a descoperit noi dovezi ale existenței Matrix-ului.

Cercetătorul român Melvin Vopson, cunoscut în România sub numele Marian Vopsaroiu, a dezvăluit că a obținut noi dovezi care susțin teoria că omenirea trăiește, de fapt, într-o simulare. Dacă mulți dintre noi am fost vrăjiți de seria de filme Matrix, cu Keanu Reeves, profesorul de fizică de la Universitatea Portsmouth (Marea Britanie) declară că avem motive să punem la îndoiailă tot ce știam până acum despre noi.

Studiile mele indică o posibilitate bizară și interesantă că nu trăim într-o realitate obiectivă și că întregul Univers ar putea fi doar o simulare super-avansată de realitate virtuală”, spune cercetătorul, conform ziarului Daily Mail.

După ce, anul trecut, românul a enunțat o nouă lege a fizicii, numită „a doua lege a dinamicii informației” pentru a explica modul în care se comportă informația, acum Vopson declară că tot ce este în jurul nostru are tendința de a evolua către o stare de echilibru „în care conținutul informației este minim”.

Un astfel de comportament amintește pe deplin de regulile implementate în limbajele de programare și codificarea computerelor. Simularea unui univers super complex ca al nostru ar necesita un mecanism încorporat de optimizare și compresie a datelor pentru a reduce puterea de calcul și cerințele de stocare a datelor pentru a rula simularea.

Este exact ceea ce observăm prin dovezi empirice din jurul nostru, inclusiv în datele digitale, sistemele biologice, sistemele atomistice, simetriile matematice și întregul Univers”, mai spune profesorul.

Cum ne putem da seama că trăim într-o simulare

Scenă din filmul Matrix (1999) cu Keanu Reeves  |  FOTO:  Profimedia

Melvin Vopson susține că putem proba existența universului simulat căutând simetriile din lucrurile care ne înconjoară.

Toată viața biologică prezintă o formă de simetrie, toate solidele și cristalele au simetrii, legile fizicii etc. Universul are acest mecanism încorporat pentru a optimiza calcularea tuturor lucrurilor. Simetria este cea mai bună modalitate de optimizare sau redare a lumii construite digital și de aceea avem simetrii peste tot, mai degrabă decât asimetrii”, a mai spus el pentru sursa citată.

Cine este Melvin Vopson și cum a ajuns cunoscut

Melvin Vopson (Marian Vopsaroiu) a absolvit Facultatea de Fizică din cadrul Universității din București. În 2002, și-a luat doctoratul în fizică de la Universitatea Central Lancashire. A obținut două burse postdoctorale la Universitatea din York și a fost cercetător senior în cercetare și dezvoltare la Seagate Technology (o companie lider mondial în domeniul tehnologiei). De peste șase ani activează ca cercetător superior la Laboratorul Național de Fizică din Regatul Unit.

Profesorul Melvin Vopson  |  FOTO:  University of Portsmouth YouTube

În prezent, interesul meu de cercetare se învârte în jurul studiilor experimentale și teoretice ale fizicii aplicate și fundamentale, cu accent pe sisteme ordonate și multifuncționale, efecte calorice, sisteme de neechilibru și teoria informației”, scrie cercetătorul pe site-ul Universității Portsmouth.

Melvin Vopson crede că informația are masă și că toate particulele depozitează informație, exact cum face ADN-ul uman. Cercetătorul încearcă să demonstreze dacă informația este o stare a materiei. Pentru a face asta, a realizat un experiment pentru a detecta și măsura informația prezentă într-o particulă prin procesul numit anihilare de particule. Anihilarea rezultată transformă masa particulei rămase în energie.

Mai multe detalii în VIDEO-ul de mai jos.

Fotografii: Profimedia/Information Physics Institute