Investitiile in arta, sigure chiar si pe timp de criza

Investitiile in arta, sigure chiar si pe timp de criza
Data: 05 Noiembrie 2010
Operele de arta au valoare intrinseca si, implicit, nu sunt vulnerabile in fata recesiunii care a zdruncinat serios afaceri ce se bucurau de un succes urias. Cine stapaneste arta de a face bani, poate face bani din arta, pentru ca, paradoxal, criza economica se dovedeste a fi o oportunitate pentru vanzatori si cumparatori deopotriva.

Duminica, la Romania, te iubesc!, telespectatorii Pro Tv vor putea vedea ca in timp ce unele investitii de milioane sunt amenintate de faliment, piata de arta e in crestere, in ciuda numarului de cumparatori mai scazut fata de 2009. Beneficiile investitiilor in arta par a fi substantiale mai ales in contextul actual, cand bursele au devenit nesigure, iar pretul imobiliarelor, din ce in ce mai greu de stabilit. Astfel, pretul lucrarilor lui Grigorescu a crescut cu 40%, Luchian, de la 5000 de euro cu cat a fost tranzactionat in 2001, la aproape 150.000 de euro in 2010, iar Petrascu, din 1996 si pana in prezent, a avut un randament de peste 40%. Cu adevarat spectaculoasa este evolutia cunoscuta de piata externa, unde pretul obiectelor de arta a crescut de anul trecut cu 40 pana la 140% fata de 2009.

Tabloul Aise
, semnat de Camil Ressu, s-a vandut anul trecut cu 160.000 de euro, iar tranzactia reprezinta recordul oficial detinut de Romania in acest domeniu. Expertii spun insa ca preturile vor cunoaste o crestere accelerata, mai ales datorita faptului ca tablourile marilor autori se regasesc in marile colectii ale pasionatilor si sunt foarte greu de gasit pe piata. Colectionarii renumiti afirma cu tarie ca operele de arta au fost si vor fi investitii sigure. In aceste conditii, nu doar numarul pasionatilor de frumos este in continua crestere, ci si al tinerilor artisti.

Din pacate pentru ei insa, putini sunt cei dispusi sa parieze pe un pictor in ascensiune, desi expertii spun ca Romania are multi artisti contemporani care completeaza ca valoare paleta marilor maestri interbelici. Ceea ce nu ar trebui sa uite colectionarii este tocmai faptul ca marele avantaj al picturii noi este ca ea este autentica, un detaliu cheie intr-o tara in care falsurile sunt la mare moda. Spre exemplu, desi Nicolae Grigorescu a pictat doar 4600 de tablouri, pe piata se gasesc 12.000 care-i poarta „tusa”.

Despre pasiunea unor oameni de a reda frumosul, despre dorinta altora de a-l colectiona si despre arta de a face bani din arta, duminica, la Romania, te iubesc!.

 




Vezi episoade in intregime pe

STIRILEPROTV.RO

Mai mult pe STIRILEPROTV.RO