BBC a plătit despăgubiri uriașe pentru interviul cu Prințesa Diana din 1995. Lady Di nu a apucat să afle adevărul

BBC a plătit despăgubiri uriașe pentru interviul cu Prințesa Diana din 1995. Lady Di nu a apucat să afle adevărul
Interviul din 1995 nu va mai fi difuzat niciodată, conform BBC. FOTO: Getty Images
Citeste mai mult despre: printesa Diana, BBC, panorama, Printul Charles,
Autor: Dan L. Brumar
Data publicarii: 21 Iulie 2022
Data actualizare: 21 Iulie 2022
Reprezentanții postului britanic BBC au emis o declarație de presă, în care își exprimă, din nou, regretul pentru daunele provocate de interviul difuzat în 1995 cu Prințesa Diana. Directorul general al gigantului media a dezvăluit că postul a plătit despăgubiri „substanțiale” celor cărora le-au fost lezate drepturile și că regrată că Lady Di nu a mai trăit ca să cunoască adevărul.

În 1995, BBC a dat o lovitură de proporții cu interviul Panorama, care i-a avut față în față pe jurnalistul Martin Bashir și Prințesa Diana. La mai bine de 25 de ani de atunci, o anchetă a poliției a scos la iveală că postul TV a folosit mijloace „neortodoxe” pentru a o convinge pe Lady Di să „spună tot” pe post.

Tim Davie, directorul general al BBC, a declarat public că regretă urmările provocate de materialul jurnalistic, care a fost obținut cu încălcarea deontologiei profesionale.

Este o chestiune de mare regret că BBC nu a ajuns la fapte imediat după documentar, când au existat semne de avertizare că interviul ar fi putut fi obținut necorespunzător. În schimb, așa cum a spus însuși Ducele de Cambridge, BBC nu a reușit să pună întrebările dificile. Dacă ne-am fi făcut treaba cum trebuie, Prințesa Diana ar fi știut adevărul în timpul vieții ei. Am dezamăgit-o pe ea, pe Familia Regală și pe publicul nostru”, a spus acesta, recunoscând că postul a plătit daune „substanțiale” celor pe care interviul i-a lezat.

Una dintre victime este fosta dădacă a Prințului William și a Prințului Harry, Tiggy Legge-Bourke (azi Alexandra Pettifer - vezi foto jos), despre care au fost fabricate dovezi potrivit cărora avea o relație amoroasă cu Prințul Charles.

Interviul a grăbit divorțul prinților de Wales

Interviul infam a fost difuzat în noiembrie 1995, iar în cadrul lui Prințesa Diana a vorbit despre relațiile extraconjugale ale sale și ale soțului ei. Lady Di a fost făcută să creadă că Charles o înșela cu dădaca și că oameni importanți din anturajul ei sunt plătiți de ziare pentru a dezvălui aspecte picante din intimitatea ei.

Jurnalistul Martin Bashir, arătat cu degetul în acest scandal, a falsificat documente pentru a o convinge de acest lucru și să o atragă să facă dezvăluiri compromițătoare la adresa soțului ei.

Diana și Charles, care aveau o relație rece la acea dată, în special din cauza prezenței Camillei Parker Bowless în viața prințului, au fost sfătuiți de Regină să divorțeze. În iulie 1996, cei doi și-au dat acordul pentru separare, iar divorțul a fost finalizat în august 1996. 

William și Harry, care au trăit tristețea mamei lor, aveau să înțeleagă abia peste ani motivul amărăciunii sale.

Cred că modul înșelător în care a fost obținut interviul a influențat substanțial ce a spus mama mea. Interviul a contribuit major la înrăutățirea relației dintre părinții mei și, de atunci, i-a rănit pe mulți alții. Îmi provoacă o tristețe de nedescris să știu că eșecurile BBC au contribuit semnifcativ la frica, paranoia și izolarea ei, de care îmi amintesc din acei ultimi ani cu ea”, a spus Prințul William într-o declarație publică.

Fotografii: Getty Images/Profimediaimages.ro

Vezi și VIDEO:




VIDEO PROTVPLUS.RO
STIRILEPROTV.RO
Mai mult pe STIRILEPROTV.RO
Modifică setările cookies